Archive Portal Europe

dinsdag 6 juli 2010

Pasar op een heuveltje

Om ons de omgeving te laten zien had mijn vader een auto gecharterd. Of liever gezegd: hij had een broer van een vriendin inclusief auto geregeld. Daarmee konden we richting Kopeng om de Gunung Merapi en Gunung Merbabu te bekijken. Dat was in elk geval het plan. Het werd uiteindelijk Semarang. Laaghangende bewolking. Niets te zien.


View Larger Map

Semarang is de stad van mijn oma. Veel herinnert nog aan de koloniale tijd. Toko Oen voorop, maar ook de duizend deuren gevangenis... Ook hier zie je weer dat dit verleden niet meer leeft.


View Larger Map

De omweg leidde ook tot een onverwacht juweeltje : een pasar ergens in een bergdorpje (de naam ben ik al weer kwijt, maar het zou Ungaran geweest kunnen zijn) waar we de plaatselijke bakso hebben gegeten. Makan enak! Hier heb ik ook bijna L. kunnen verkopen, maar ik kon niet instemmen met de prijs. Heftig afdingen hielp niet: L. is niet te koop.

Op andere fronten trok ik echter aan het kortste eind. Bij Keta mocht de Belanda voor slechts $3 de berg op, tegen de 30 cent voor de Indonesiƫr. Ja, het leven is hard.


- Posted BlogPress from my iPhone

3 opmerkingen:

  1. (Zucht), ik ben echt aan het genieten van je beschrijvingen. Een gevoel van heimwee treed op.

    Masih besenang senang.
    En niet te veel pisang goreng eten, wordt je dik van ;-)

    Salam,
    Iwan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb al enkele zwembandjes ontdekt... Leuk dat je meeleest.

    BeantwoordenVerwijderen