Archive Portal Europe

woensdag 28 juli 2010

Op vakantie lees je boeken

Het is altijd aan te raden om enkele boeken mee te nemen op vakantie. Reizen is namelijk voor een groot deel wachten. Wachten op het vliegtuig. Wachten op de boot. Wachten op de bus. Wachten op elkaar. Aanvankelijk allemaal momenten om je ogen uit te kijken, maar na de eerste trits wachtsessies geeft een boek veel troost.

Om een beetje bij te houden wat je hebt gelezen heb ik (ook om mijn 23 archiefdingen weer op te pakken) de boeken die ik tijdens mijn vakantie heb gelezen opgenomen in LibraryThing. Interessante applicatie. Grote voordeel is zoals bij veel van de dingen het feit dat je het lijstje niet kwijtraakt en direct kan delen met anderen. Zo weet iedereen wat je hebt gelezen en weet iedereen dat dat geweldige idee dat je het werkoverleg inslingert niet van jou is, maar van de auteur van het laatste boek dat je hebt gelezen. Is wel zo helder.

Om die reden heb ik direct de literatuurlijst van mijn scriptie opgenomen.

1 opmerking: