Archive Portal Europe

zondag 2 mei 2010

Nummer 2



De vorige post is enigszins met haast geschreven omdat mijn ogen bijna dichtvielen. Een rustig diner met goede wijn waren de schuldigen. Vandaag ben ik scherp. Ik moet immers drie wedstrijden in de gaten houden: NEC-Ajax, NAC-Twente én (voor de vorm) AZ-PSV.

Na een eigen bijdrage is een congres een stuk beter te verteren. De handen vrij en sessies volgen, handjes schudden en informatie verzamelen. Daar kun je een dag mee vullen.

Maar er lag ook ander werk te wachten: de Flying Reporters verwachtten ook nog een stukje van mijn hand. Deze groep enthousiaste nieuwe archivarissen zorgden net als in Kuala Lumpur weer voor een live verslag van het congres. Dit maal via een weblog. Omdat ik een van de reporters nog ken uit het verre Oosten mocht ik ook een stukje bijdragen. Een andere interessante sessie werd verzorgd door Jane Stevenson over de Archives Hub EAD editor en de nieuwe Digital Archiving Object (DAO) EAD tag. Interessant! Daar moet ik Collectiebeheer nog eens over uithoren. Kunnen we hier iets mee met betrekking tot hybride archieven? Helaas moest ik iets eerder weg, want er was een andere sessie die ik absoluut niet wilde missen. Want niemand minder dan Luciana Duranti zou gaan spreken over Digital Forensics en Diplomatics. Naast de inhoudelijke interesse was ik ook benieuwd naar de persoon Duranti. Het is namelijk altijd leuk om de mensen die je quote in je eigen paper eens in levende lijve mee te maken. Het viel niet tegen. Het zat wel goed met die quote.






Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen