Archive Portal Europe

zondag 2 mei 2010

Vous-êtes shit

De laatste dag begon vrij vroeg. Ons hotel lag namelijk in de rosse buurt. Altijd gezellig, maar op 30 april 6:00 iets minder gezellig. Een ontevreden manspersoon riep namelijk gedurende een uur tegen een mij verder onbekende andere persoon: "Vous-êtes shit!" Nu is mijn Frans niet meer wat het is geweest, maar deze boodschap kon ik wel plaatsen. Vroeg op dus, maar op tijd in het congrescentrum.

Volgens mij zoek je tijdens een congres altijd naar directe toepassing voor je eigen werk. Vaak komt het daar niet direct van, maar dit congres had als uitdrukkelijke opdracht de praktijk. En juist op de laatste dag was er een heerlijk praktische sessie van Christopher Prom die een aantal testcases aan ons presenteerde. Op zijn website reikt hij ons allerhande hulpmiddelen aan voor digitaal archiveren. Daar ga ik nog eens nader naar kijken. Ik werd er meteen enthousiast van.

Het congres werd afgesloten met Charles Leadbeater, een zelfverklaard ideeën generator. Hij vertelde een leuk verhaal over de veranderingen in de omgang met informatie. Een luchtige afsluiting van het congres. Nu nog wachten op de presentaties. Die worden binnenkort geplaatst op de website van het SFA.

Omdat ons vliegtuig pas in de avond zou vertrekken, hebben we de rest van de dag rondgelopen in het prachtige Genève. Zoals altijd kwam daar weer voldoende beroepsdeformatie bij kijken. Archivarissen leren het helaas nooit.

Maar gezien het semi-lekkere weer hebben we ook voldoende van de stad kunnen zien én zijn we op zoek geweest naar presentjes voor het thuisfront. Gelukkig hoefde ik er niet lang over na te denken...

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen