Archive Portal Europe

zondag 30 mei 2010

De koffieautomaat online

Coffee, Cup and Beans
In mijn korte professionele leven heb ik het meeste geleerd in het bijzijn van koffie. De koffieautomaat als drinkplaats voor de homo archivaris. Hier leer je als jongeling de kneepjes van het vak. Overleven op de oneindige steppen van het records continuüm. Beschrijven of beschreven worden.

Twitter is de online koffieautomaat. Hier hoor ik de laatste kunstjes uit archievenland. Hier krijg ik de nieuwste standaarden, oplossingen én fouten geserveerd. In een heerlijk ongedwongen sfeer. Ik leer collega’s kennen die ik wellicht nooit in de levende lijve zal ontmoeten, maar op den duur misschien beter ken dan mijn collega’s aan de overkant. Voor- en nadelen dus. Maar vooralsnog geniet ik enorm van de voordelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen