Archive Portal Europe

zaterdag 24 april 2010

Eerlijk delen?

Om een zinvolle toepassing te vinden voor Google docs heb ik hard moeten nadenken. In beginsel is het natuurlijk een prachtige toepassing. Samen werken aan een dossier. Ideaal! Wie kent het niet? Je werkt in een werkgroep aan hèt idee van 2010. Iedereen heeft inspraak en mag zijn of haar zegje doen. Dat betekent in de meeste gevallen dat jij als secretaris (als zodanig benoemd omdat je er de eerste vergadering niet bij kon zijn) een stortvloed aan revisies mag doorploegen om te komen tot een idee van 2010. Op zulke momenten biedt een tool als Google docs de oplossing: slechts één stortvloed en netjes gedocumenteerd in tijd.

Maar dan moet wel iedereen met Google werken en het is de vraag of je alles wil delen met de grote G. Gevoelsmatige kwestie misschien, maar laten we eerlijk zijn: soms zijn de reclames bij je Gmail wel erg gepersonaliseerd...

Toch heb ik er wel iets voor gevonden. Volgende week reis ik samen met o.a. Bart Ballaux af richting Genève voor het ECA 2010. Om een optimaal programma te volgen, heb ik een persoonlijk programma gemaakt dat ik deel met de meereizende collega's. Daarnaast heb ik een format voor sessieverslagen aangemaakt, want we hebben natuurlijk allemaal de intentie om uitvoerige verslagen te maken... :-)

4 opmerkingen:

  1. Die huivering voor Google kom je in bijna elke post bij #10 wel terug. Aardig dat je het een gevoelskwestie noemt want volgens mij is dat het ook. Google zou wel gek wezen hun corebusiness te grabbel te gooien.

    Maar goed met data omgaan, die goed analyseren en voorzien van advertentie-output... Ja, dat kunnen ze goed en da´s ook de motor achter hun verdienmodel.

    Overigens kan je die adds laten blokken ergens wat dieper in de instellingen.

    Veel plezier in Geneve!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed idee, zo'n format! Kunnen we tijdens je verblijf in Geneve ook meegenieten via je blog?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is wel de bedoeling. Elke sessie moet op zijn minst een paar regels opleveren. De echt interessante krijgen een waar verslag ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En ik had er nog niet eens bij stilgestaan dat het in die zin onveilig zou kunnen zijn. Dacht meer aan het verliezen van je gegevens in plaats van het schenden van je privacy.. Ja tot nu dus.

    BeantwoordenVerwijderen