Archive Portal Europe

dinsdag 27 april 2010

ECA 2010: de eerste dag

Vandaag aangekomen in Genève met collega B. na een vrij oninteressante reis vanuit Amsterdam. Geen aswolk, geen turbulentie. Maar op het vliegveld begon het congres direct. Want aan de bagageband kwam ik een oude bekende uit Kuala Lumpur (ICA 2008) tegen. Een Flying Reporter! Meteen ingezet op een aardig artikel over onze presentatie. Je moet het toch ergens vandaan halen.




Daarna door naar de stad en het hotel. Stad geweldig en hotel interessant... Ze rekenen hier volgens mij ook een geweldig uurtarief.

Na het regelen van de formaliteiten was het tijd voor serieuzer werk. We hebben onze presentatie eens stevig onder handen genomen. Na een uur of twee stevig onderhandelen waren er qua verdeling wel uit. B. de theorie en ik de praktijk. Het wordt een mooi verhaal. Jammer dat we maar een half uur mogen praten. Aan de andere kant: het mag soms ook wel wat korter.

Met een goed gevoel gingen we dan ook naar het congrescentrum. Want daar begon het echte werk: de eerste borrel. De borrels zijn het moeilijkst. Een presentatie schud ik er wel uit, maar een interessante conversatie gaande houden èn enigszins doordrinken op een inmiddels lege maag is lastig. Gelukkig had ik voldoende rugsteun van mijn collega's en is Daniel Pitti een leuke gesprekspartner.

Maar leuke gesprekspartner of niet, de maag won het uiteindelijk.



Om een uur of acht zijn we richting een  restaurant gegaan met onze congrestasjes en hebben we ons versterkt met een lekker stuk vlees. De eigenaar was zo vriendelijk om de televisie aan te zetten dus ik heb Bayern weer zien schitteren. Met als gevolg dat ik op dit tijdstip nog achter mijn laptop zit te tikken. En dan te bedenken dat ik ook nog iets voor de Flying Reporters zou schrijven...


Morgen verder.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen