Archive Portal Europe

dinsdag 13 september 2011

Wadlopen

Vilankulo begint in Maxixe. Je neemt een bootje van Inhambane naar deze plek en pakt dan een chapa richting het noorden. Hier begint een ander stuk Mozambique. Misschien omdat je de Zuid-Afrikaanse touristen achterlaat. De bustocht kan ik niemand aanraden. Een busje voor 12, maar dan met 20 tot 23 mensen (afhankelijk van de bagage en bestemming). Ik heb persoonlijk de hele rit op één bil gezeten. Het waren de langste 4 uur van mijn leven. Terwijl ik een reis van 23 uur in Indonesië een feest vond!  Het was de ellende waard. Vilankulo en de eilanden Bazaruto, Benguera en Magaruque zijn fantastisch. Het duiken is veel mooier dan Tofo en weer de walvissen... En zo waar: Ray's! Wow!  Ik begrijp: je had er bij moeten zijn.  Vanavond ga ik naar de lokale kroeg voor Barcelona - AC Milan... Naar verwachting ook iets waar je bij moet zijn. 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen