Archive Portal Europe

vrijdag 23 september 2011

Nunca

Nampula-Ilha de Mozambique was weer origineel met de chapa. Aanvankelijk zag het er slecht uit want de motor wilde maar niet aan slaan. Een hamer bracht gelukkig uitkomst. Er is altijd een oplossing.

Het eiland is verbonden met het vasteland via een brug. Een brug smaller dan de bus waar wij in zaten. Gelukkig stond er een pick-up klaar, waar gek genoeg heel de bus op bleek te kunnen. Inclusief bagage.

Het gestapel leidde op het eiland, toen twee gezette dames op bestemming waren aangekomen, tot een kleine ruzie, waarbij ik getergd: 'Mira nunca' begon te schreeuwen. Het maakte weinig indruk. Zelfs mijn snor (miracleus verschenen na drie weken zorgvuldig niet scheren) hielp niet. Ze bleven er van overtuigd dat ik een zak rijst had verstopt onder mijn tas. Het was dat ik net een sms over de 1-0 van Matavs had ontvangen...

- Posted using BlogPress from my iPhone

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen