Archive Portal Europe

maandag 22 maart 2010

RSS

Vandaag zijn ding #4 en #5 vrijgekomen. Op het programma staat RSS: Really Simple Syndication. RSS gebruik je om snel je favoriete pagina's op nieuwe items te checken. Ideaal want je krijgt overzichtelijk en snel een goed overzicht van de voor jou interessante webpagina's.

Maar zoals met alles geldt ook voor RSS: bijhouden! Een goede tip van onze coaches is dan ook: het RSS feeds lezen een vaste plaats in je dagelijkse routine. Iets wat ik absoluut onderschrijf.

Zoals ik al aangaf was treinreizen voor mij vaak verloren tijd. Samengepakt in de 2e klasse. Heerlijk. Maar sinds de iPhone en de MobileRSS app is het goed toeven in het OV. Mijn feeds lezen doe ik elke ochtend en avond in de trein. Van de meer profane Voetbalprimeur feed tot de meer verantwoorde Economist, New Scientist, DEN en Archivenext feeds.

Zelf lezen is natuurlijk een ding, maar Web 2.0 is natuurlijk gericht op het delen van informatie. MobileRSS is niet alleen handig omdat ik in de trein kan bijlezen, maar ook omdat je via deze app makkelijk feeds kan plaatsen op Twitter, Facebook of andere communities. Zo heb je niet alleen zelf de belangrijkste informatie te pakken, maar deel je die ook met anderen (al is het natuurlijk wel zo dat het meeste dat ik belangrijk vind, van twijfelachtige waarde is voor anderen).

Nu even kijken wat ding #5 precies van mij vraagt.

3 opmerkingen:

  1. Volgens mij is dit idd ongeveer wat gevraagd was bij #4.

    Overigens zijn #4 en #5 vrijgeven. wat mij betreft was je al helemaal geslaagd voor #3 ;-)

    Ik ben zelf nog steeds een beetje aan het kijken naar een goeie RSS-app voor Android. Vooralsnog loop ik de feeds (chronologisch) af via de mobile-website van de Google Reader. Maar ideaal...?

    Wellicht dat die MobileRSS app (heet ie zo?) ook als Android-app beschikbaar is?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klein foutje qua nummering van de dingen. Hersteld. De app heet inderdaad MobileRSS.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mmm, dus dit is het antwoord op de vraag die ik had, wat doe je dan vervolgens met die RSS feeds: in je dagelijkse routine inpassen dus...

    BeantwoordenVerwijderen